Pożyczka online czy pożyczka w placówce – co wybrać?

Przed tytułowym dylematem staje wielu konsumentów. Klienci, którzy są zainteresowani zaciągnięciem pożyczki pozabankowej, mają kilka możliwości, aby to zrobić. Wiele instytucji z branży finansowej funkcjonuje online, jak i nadal prowadzi działalność stacjonarna. Po dodatkowy zastrzyk gotówki sięgają bowiem nie tylko osoby młode, które są za pan brat z internetem, ale także seniorzy, dla których niezastąpiony okazuje się bezpośredni kontakt z pracownikiem firmy w jej placówce. Dobra pożyczka powinna być skrojona na konkretnego klienta. Firmom pozabankowy zależy na tym, aby zobowiązanie odpowiadało potrzebom, ale i możliwościom majątkowym konsumenta. Mowa nie tylko o warunkach umowy pożyczkowych, czy parametrach konkretnej należności, ale także o sposobie wnioskowania o te środki.

O jakich pożyczkach mowa?

Pożyczki pozabankowe funkcjonują w sposób polegający na tym, że jedna strona, w tej sytuacji wyspecjalizowane przedsiębiorstwo, przekazuje pożyczkobiorcy określoną kwotę środków pieniężnych na wskazany w umowie czas i pod pewnymi konkretnymi warunkami. Druga strona zobowiązuje się spożytkować uzyskane pieniądze w ustalony sposób, a po pewnym okresie oddać całą sumę wraz z naliczonymi odsetkami i opłatami dodatkowymi.

Zobowiązanie ratalne a chwilówka

Firmy pożyczkowe zajmują się w szczególności udzielaniem dwóch rodzajów pożyczek: długoterminowych, czyli ratalnych i tzw. chwilówek. Pierwszy typ wiąże się z wyższą kwota, sięgającą nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, należność krótkoterminowa z kolei osiąga maksymalnie kilka tysięcy złotych. Pożyczka na raty może być spłacana nawet kilka lat, w ratach uiszczanych każdego miesiąca, na oddanie środków z chwilówki pożyczkobiorca ma natomiast zaledwie 30-60, a w szczególnych przypadkach 90 dni. 

Dla kogo pożyczka stacjonarna?

Dzięki posiadaniu stacjonarnej placówki z oferty pożyczkowej danego przedsiębiorstwa mogą skorzystać klienci, którzy nie mają dostępu do internetu lub nie potrafią z niego skutecznie korzystać, nie posiadają rachunku bankowego lub po prostu obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych. Zaletą spotkania się na żywo z pracownikiem podmiotu pozabankowego jest także możliwość zadania szczegółowych pytań oraz negocjowania warunków umowy.

Kto korzysta z usług online?

W pierwszej kolejności osoby, które zamieszkują miejscowości pozbawione punktów stacjonarnych firm pożyczkowych lub nie są w stanie wybrać się do placówki z powodu choroby lub częstych wyjazdów. Wariant online wybierają ponadto klienci, którym zależy na czasie, a także nie lubią formalności i ręcznego wypełniania dokumentów. Elektroniczne aplikowanie o pożyczkę zajmuje zaledwie kilkanaście minut, a do uzupełnienia wniosku potrzeba wyłącznie kilku kliknięć. 

Podobieństwa między rozwiązaniami

W obu przypadkach mamy do czynienia z pewnymi stałymi warunkami, jakie musi spełnić wnioskodawca, aby móc myśleć o otrzymaniu pożyczki. Chodzi w szczególności o kryterium pełnoletniości lub konkretnego wieku (niektóre firmy wymagają ukończenia nawet 23. roku życia), obywatelstwa polskiego oraz zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Poza tym w obu przypadkach klient wypełnia ten sam wniosek, takie same są także poszczególne etapy całej procedury weryfikacyjnej. 

Pożyczka internetowa i stacjonarna – kluczowe różnice

Klienci wnioskujący o pożyczkę online mogą przede wszystkim liczyć na pierwsze darmowe zobowiązanie zaciągnięte w konkretnej firmie. Bezpłatne świadczenie oznacza, że przy spłacie dłużnik oddaje wyłącznie wartość kapitału, bez odsetek, prowizji, marży i tego typu opłat. Bonus ten stosuje coraz więcej instytucji pozabankowych, czym zdobywają sobie sympatię i zaufanie sporego grona konsumentów. Podobnej promocji nie uświadczą osoby, które wybierają punkt stacjonarny. Ponadto, jedna z zasadniczych różnic między obiema sytuacjami sprowadza się do sfery związanej z kosztami całkowitymi pożyczki. Praktyka pokazuje, że zobowiązanie online wypada na tym polu o wiele korzystniej. Pożyczkobiorca, który składa wniosek w placówce, jest zobligowany m.in. do uiszczenia dodatkowych kosztów administracyjnych i nie tylko.

Pożyczka u pośredników

Warto dodać, że w ostatnim czasie na rynku finansowym pojawiło się wiele firm, które jedynie pośredniczą w obrocie pożyczkami. Posiadają w swojej ofercie zobowiązania różnych firm, dzięki czemu klient może wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie. Podmioty te świadczą usługę przede wszystkim stacjonarnie. Zazwyczaj są to niewielkie, a najczęściej jednoosobowe działalności gospodarcze, które funkcjonują w branży pożyczkowej przy okazji świadczenia innych usług, na przykład ubezpieczeniowych. 

Nowoczesność kontra tradycja

Pożyczki online czy stacjonarnie? Każde z tych rozwiązań ma naturalnie swoje plusy i minusy. Tak naprawdę dylemat sprowadza się do kilku podstawowych kwestii. Klient musi wybrać pomiędzy tańszym, szybszym, ale niższym zobowiązaniem zaciąganym drogą elektroniczną, a nieco droższą pożyczką stacjonarną, na którą będzie musiał poczekać co najmniej kilka dni roboczych. Wszystko zależy więc od potrzeb i okoliczności. Jeśli przyszłemu pożyczkobiorcy nie zależy na czasie, może sporo zaoszczędzić, a nawet zyskać pierwsze darmowe świadczenie, decydując się na złożenie wniosku w placówce. W przypadku, gdy termin uzyskania pieniędzy odgrywa decydującą rolę, warto wybrać rozwiązanie online, dzięki któremu wnioskujący będzie mieć pewność, że środki znajdą się na jego rachunku jeszcze tego samego dnia. 

Dodaj komentarz